Τι είναι το Πάσχα μας; Μην είναι η Lady που αναστενάζει; - Ειδήσεις Pancreta

Δημοσιεύτηκε

Μην είν’ το βούρλισμα στην εκκλησιά; Μην είναι οι σούβλες;
Μην είν’ τα κόκκινα βαμμένα αυγά;
Μην είν’ τα αρνιά και οι μικρές πετσούλες
Μην είναι η καψούρα μας που τραγουδά;
Όλα είναι Πάσχα μας. Κι αυτά κι εκείνα
Κι η Αντζελα που ‘χουμε μες στην καρδιά
Και το μονόπετρο που λάμπει σαν ήλιου αχτίνα
Και κράζει μέσα μας, εμπρός παιδιά.

Καθολική υπήρξε κι αυτή τη φορά η διαμαρτυρία του καλλιτεχνικού κόσμου καθώς και των social media για τη λογοκρισία που υπέστη- από πολλούς και διάφορους- το διαφημιστικό σποτάκι τoυ γνωστού παιχνιδομάγαζου. Σύμφωνα με έγκυρες και διασταυρωμένες πληροφορίες τα επίμαχα σημεία που κόπηκαν είναι:

1. Η εισαγωγική σκηνή, όπου η αοιδός γονυπετής μπροστά στον Επιτάφιο, ψάλλει αντί για το «Ω γλυκύ μου έαρ» το «Ήτανε Σαββατόβραδο που σ’ έχασα για πάντα μέσα στο μισοσκόταδο κι έχασα τα πάντα», μετά από παρέμβαση της Εκκλησίας.

2. Οι αναθυμιάσεις από το λιβάνι, ύστερα από ένσταση του επιχειρηματία που υποστήριξε ότι οι θεατές μπορεί να τις μπερδέψουν με τη μπόχα από το κινέζικο πλαστικό που αναδίδεται από τα είδη των καταστημάτων του.

3. Οι μαργαρίτες που μαδούσε πριν τις πετάξει η αντίζηλος από το μπαλκόνι, όπως προέβλεπε το αρχικό σενάριο, με απαίτηση της τραγουδίστριας αντικαταστάθηκαν από τις πασχαλιές, για να ταιριάζει περισσότερο στο κατανυκτικό και ευφρόσυνο κλίμα της ημέρας.

4. Κάθετος ήταν και ο Τόμσεν στην αλλαγή του αρχικού στίχου « μια γαρδούμπα γεμιστή για μένα» με το μια πετσούλα αρνί για μένα» για λόγους λιτότητας.

5. Η τελευταία σκηνή όπου το αντικείμενο του πόθου τσουγκρίζει το αυγό πάνω στα χείλη της πρωταγωνίστριας και το αυγό σπάει, κατόπιν πιέσεων του πλαστικού που απεχθάνεται τη γκρίζα διαφήμιση. 6. Λόγω του εξώδικου που απέστειλε ο Πέδρο Αλμοδοβάρ, η διαφημιστική εταιρεία υποχρεώθηκε να μην συμπεριλάβει τελικά το στιγμιότυπο συμφιλίωσης των δύο γυναικών με ανταλλαγή συνταγών για μαγειρίτσα και τσουρέκια, γιατί αποτελεί θέμα της επόμενης ταινίας του.

Στην μακροσκελή ανακοίνωση που εξέδωσαν τονίζουν, μεταξύ άλλων και τα εξής: «Μη χτυπάτε σαν άντρες ένα ανυπεράσπιστο πλάσμα. Το κιτς αποτελεί το φτηνό κομμάτι του εαυτού μας που το θεωρούμε εξαίρεση κι είναι ο κανόνας, μέρος της ανθρώπινης μοίρας, κατά πως έλεγε και ο Κούντερα. Είναι το κιτς του Κίτσου που η μάνα του χαίρεται να πλέκει σεμεδάκια. Τα τσολιαδάκια και οι γύψινες Αφροδίτες που πουλάμε για να ενισχύσουμε την τουριστική μας βιομηχανία. Οι «τζιπούρες» Καγιέν που σουλατσάρουν στους πεζόδρομους. Οι σιροπιαστές αναμνήσεις των μπιμπελό που απλώνουμε στη ροζουλί μακέτα ανακατασκευής των ταξιδιών μας. Η μαυρόασπρη φωτογραφία του Τσε Γκεβάρα σε χρωματιστό μπαλόνι και τα αποφθέγματα του Πλάτωνα σε ιριδίζον πλαίσιο.

Γιατί δεν παθαίνετε πολιτισμικό σοκ όταν βλέπετε τις διαφημίσεις με το υαλορουνικό και το κολλαγόνο να σας υπόσχονται την αιώνια νεότητα, πράγμα που ούτε κοτζάμ Φάουστ δεν κατάφερε κι ας πούλησε την ψυχή του στο διάβολο; Πού ήσασταν όταν κρεμάγατε την κορνίζα στη θέση της ζωγραφικής και χτίζατε βιλάρες ελληνογοτθικού ρυθμού στα βόρεια προάστια;

Όταν ο Μάνος Χατζιδάκις εκθείαζε τον Γιάννη Φλωρινιώτη με τα λαμέ κοστούμια, τα φτερά και τα πούπουλα και του έκανε εκπομπή στο Γ Πρόγραμμα, στην ουσία, μαστίγωνε την υποκρισία που κάνει show ως δημόσια αρετή. Αν κάτι μας ενοχλεί και διαρρηγνύουμε τα ιμάτιά μας είναι αυτό που είχε επισημάνει προφητικά ο Χρήστος Βακαλόπουλος στη μνημειώδη έκδοση του περιοδικού Αντί, «Κάτι το Ωραίον».

«Ισως είναι η τελευταία φορά που μιλάμε για κιτς. Στο εξής το πρόβλημά μας θα είναι η αδυναμία εντοπισμού του». Χρόνια τώρα η μαζική κουλτούρα ταϊζει αισθητικά σκουπίδια το φιλοθεάμον κοινό, που τα καταπίνει αμάσητα. Το συγκεκριμένο λαϊκό είδωλο είναι απλώς,η περίληψη, το σύμπτωμα της νόσου που λέγεται ελληνική κακογουστιά και μας περιζώνει από παντού.

Η συγκέντρωσή μας θα πραγματοποιηθεί το Μεγάλο Σάββατο στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ, όπου θα διατρανώσουμε την πίστη μας στο δικαίωμα της ελεύθερης έκφραση. Την εκδήλωση θα τιμήσει με την παρουσία του ο πρωθυπουργός της χώρας, Αλέξης Τσίπρας ανάβοντας, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης, μια λαμπάδα ίσαμε το μπόι της Άντζελας, η οποία κατάφερε σε ένα βιντεάκι του ενός λεπτού να εξοβελίσει από το προσκήνιο της επικαιρότητας τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις με την τρόικα.

Εκείνη με τη σειρά της θα του αφιερώσει την καινούρια της επιτυχία, «Όποιος δεν σπάει αυγά είναι άβγαλτος».
Στο μεταξύ το Jumpo θα ετοιμάζει τη νέα του διαφημιστική καμπάνια για το επόμενο Πάσχα με πρωταγωνιστή τον Λευτέρη Πανταζή να απευθύνεται στο Χριστό μετά την Ανάσταση και να του λέει: «Ξαναγύρισες ε;»

Χορηγός της εκδήλωσης, το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας, το οποίο μετά από χρόνια χειμερία νάρκη θυμήθηκε την ύπαρξή του και κατήγγειλε τους συντελεστές της διαφήμισης για ενίσχυση σεξιστικών συμπεριφορών, έμμεση προτροπή για άσκηση βίας κατά των γυναικών και διαιώνιση των έμφυλων ανισοτήτων.

Χρύσα Κακατσάκη






Αναρτήθηκε από:

Χρύσα Κακατσάκη

Τα όνειρα είναι πολύ σκληρά για να τ' αντέξεις!!!