Δημοσιεύτηκε
Πριν ακόμη ολοκληρωθεί το μέτρημα των νεκρών, προτού στεγνώσουν τα δάκρυα στις μεσίστιες ψυχές των πληγέντων, ο Αμβρόσιος Καλαβρύτων ξαναχτύπησε.
Δήλωσε πως η αθεΐα του πρωθυπουργού επέσυρε την οργή του Θεού, ο οποίος για να τον τιμωρήσει αποφάσισε να κάνει στο Μάτι μια άσκηση προσομοίωσης με την Κόλαση. Υπεύθυνος επίσης ο Γαβρόγλου, που προτίθεται να καταργήσει τις πανελλαδικές εξετάσεις κι έτσι οι νέοι θα έχουν ελεύθερο χρόνο για τα μπαρ και την ανήθικη ζωή. Είναι προφανές ότι τα λόγια του δεν αντέχουν σε καμιά λογική και καμιά κριτική. Υπερέβη τα εσκαμμένα σε τέτοιο βαθμό που να σκανδαλίσει όχι μόνο τους πολέμιούς του, αλλά και το ίδιο το χριστεπώνυμο πλήθος. Ο μεν Ιερώνυμος κράτησε αποστάσεις σε ήπιους τόνους, αλλά κάποιοι ιεράρχες τον επέπληξαν αυστηρά, ενώ ένας θαρραλέος παπάς της Καλαμάτας, ο πατήρ Νεόφυτος, τόλμησε να ξεστομίσει τη φράση που είναι στα χείλη όλων: «Σκάσε πια, Αμβρόσιε». Για τον λόγο αυτό από την προηγούμενη εβδομάδα συλλέγονται υπογραφές για την καθαίρεσή του, κάτι που δεν έχει συμβεί ποτέ στα χρονικά της Ελλαδικής Εκκλησίας. Ανεξάρτητα από το αν είναι εφικτό ή αν το επιτρέπει η εκκλησιαστική νομολογία, γεγονός παραμένει ότι η συμπεριφορά του Αμβρόσιου δεν δικαιολογείται ούτε καν με το ξεκούτιασμα ενός υπερήλικα.
Aυτός λοιπόν ο ταλιμπάν της Ορθοδοξίας, που έβαλε σκοπό της ζωής του να ξεπεράσει σε φανατισμό και μισαλλοδοξία τον αλήστου μνήμης μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγουστίνο Καντιώτη, δεν είναι ένα σταγονίδιο που ξέμεινε από τη χούντα. Είναι ποτάμι μίσους που ξεχειλίζει σε κάθε ευκαιρία. Επιθυμεί διακαώς να εκτελέσει τους ομοφυλόφιλους κάθε φορά που διοργανώνουν το Gay pride. Προσεύχεται, και μάλιστα την ημέρα της Μεγάλης Παρασκευής, ενώπιον του Εσταυρωμένου να σαπίσει το χέρι του Φίλη και να τρυπήσει το στομάχι των άπιστων. Θέλει να ξεπαστρέψει όλος τους μετανάστες «κατακτητές» που ήρθαν εδώ και βρόμισαν την Ελλάδα. Απευθύνει εγκάρδιους χαιρετισμούς στους χουντικούς αξιωματικούς και πιστεύει ότι η Χρυσή Αυγή είναι μια γλυκιά ελπίδα που μπορεί να σώσει την πατρίδα από τους «κομμουνιστοσυμμορίτας». Στα αυτονόητα πως γι’ αυτόν ο χαρακτηρισμός φασίστας δεν είναι υβριστικός, αλλά αποτελεί τίτλο τιμής. Κατά συνέπεια, κακώς του έχει αποδοθεί το παρατσούκλι «χωροφύλακας» λόγω της μακράς θητείας του στην εν λόγω υπηρεσία. Μπάτσος έπρεπε να αποκαλείται, που εκφράζει καλύτερα την άσκηση λεκτικής βίας με την οποία δηλητηριάζει το ποίμνιό του αντί να του ενσταλάζει το βάλσαμο της θρησκευτικής παραμυθίας. Aυτή την παραμυθία που αναζητά ο άνθρωπος για να πραΰνει τον φόβο του απέναντι στον θάνατο και να καταλαγιάσει την αγωνία του για το άγνωστο εκμεταλλεύεται ο μητροπολίτης Αιγιαλείας και Καλαβρύτων, αναβιώνοντας νοοτροπίες του Μεσαίωνα. Προτρέπει δηλαδή τους αφελείς πιστούς να νιώσουν χαιρεκακία μπροστά στην καταστροφή και την εκμηδένιση ώστε να κερδίσουν τη βασιλεία των ουρανών, αφού στον επίγειο βίο τους συνθλίβονται καθημερινά ως εύθραυστο άθυρμα ανάμεσα στην αμαρτίες και τα σφάλματα.
Αν λοιπόν ο Θεός κατά τον Αμβρόσιο είναι τόσο μοχθηρός που στέλνει τις φωτιές για να καούν ζωντανοί ένα βρέφος και άλλα εκατό άτομα, τότε σίγουρα ο καθένας από μας μπορεί να αναφωνήσει σαν τον Μπουνιουέλ «Δόξα τω Θεώ είμαι άθεος».