Δημοσιεύτηκε
H πιο ανατρεπτική απεικόνιση της Παναγίας στην Ιστορία της Τέχνης είναι αυτή του Caravaggio. Η νεκρή μορφή, με την πρησμένη κοιλιά και τα ακάλυπτα πόδια, ακροβατεί ανάμεσα στο θείο, το ανθρώπινο και την πρόκληση. Λέγεται μάλιστα ότι ο ζωγράφος χρησιμοποίησε σαν μοντέλο μια νεαρή κοπέλα που είχε πνιγεί στον Τίβερη. Το μοναστικό τάγμα, για το οποίο προοριζόταν, αρνήθηκε να παραλάβει τον πίνακα που αφού άλλαξε αρκετά χέρια κατέληξε στο Μουσείο του Λούβρου.
Ο Παπαδιαμάντης στο «Ρεμβασμό του Δεκαπενταύγουστου» (όπως και σε πολλά άλλα διηγήματα) βλέπει στην Παναγία τη γυναίκα που συντρέχει στους στεναγμούς των ανθρώπων - Εκύκλωσαν αι του βίου μου ζάλαι, ώσπερ μέλισσαι, κηρίον, Παρθένε.- και ίσως να μην σκανδαλιζόταν. Αλλά και ο Γκάτσος μπορεί να της αφιέρωνε τους στίχους από την Παναγία των Πατησίων.