Δημοσιεύτηκε
Μέσα της δεκαετίας του 50, o κορυφαίος Γάλλος φωτογράφος Henry Cartier Bresson έρχεται στην Ελλάδα, περιδιαβαίνει το κέντρο της Αθήνας και τα βήματά του τον οδηγούν στο σπίτι με τις Καρυάτιδες, στην οδό Ασωμάτων. Ο αστικός μύθος θέλει οι δυο γυναικείες μορφές να είναι κόρες του ιδιοκτήτη που δηλητηριάστηκαν από την κακιά μητριά. Ο Μπρεσόν όμως στέκεται στις δυο μαυροφορεμένες γυναίκες που τυχαία περνούν από κει. Με ένα κλικ απαθανατίζει το μαύρο ρούχο κόντρα στο λευκό της ομορφιάς, τα γηρατειά απέναντι στη νιότη, τη φθορά μπροστά στην αθανασία, το τώρα και το χθες...
Αν η φωτογραφία αποτυπώνει τα πρότυπα της κλασικής αρχαιότητας ή το παρηκμασμένο πρόσωπο της σύγχρονης Ελλάδας είναι θέμα ερμηνείας. Τα άρθρα και οι μελέτες που γράφτηκαν, η κατοικία της Εκάβης στο «Τρίτο Στεφάνι» του Ταχτσή καθώς και ο πίνακας του Τσαρούχη ανήκουν στην Ιστορία. Το σημαντικότερο είναι ότι η φωτογραφία αιχμαλωτίζει την αιωνιότητα μέσω της στιγμής