Όχι. Δεν θέλω να εγκαταστήσω την εφαρμογή σου. - Ειδήσεις Pancreta

Βρισκόμαστε στη μέση ενός παγκόσμιου κατακλυσμιαίου κατακλυσμού από σκατένιες εφαρμογές, κάτι που έχω ονομάσει «Η Μεγάλη Αποκάλυψη». Έχω κουραστεί να πηγαίνω στις mobile εκδοχές ιστοσελίδων που συνεχώς σε πρήζουν ώστε να εγκαταστήσεις περισσότερες εφαρμογές.

Το υψηλό κόστος των δωρεάν εφαρμογών

Οι περισσότερες εταιρείες που σου ζητούν να εγκαταστήσεις εφαρμογές το κάνουν σαν συμπλήρωμα της προσφοράς της εναλλακτικής μεταξύ mobile και web. Αν σκεφτείς το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας, θα καταλάβεις γιατί το παραπάνω είναι μια ηλίθια ιδέα για τους περισσότερους καταναλωτές: αν αυτές οι εταιρείες δεν είχαν οικονομικά κίνητρα για να αναπτύξουν τις εφαρμογές τους, δεν θα το έκαναν. Οι εφαρμογές κοστίζουν δεκάδες εκατομμυρίων δολαρίων για να κατασκευαστούν και να διατηρηθούν. Δεν σου κάνουν καμία χάρη με το να κατασκευάσουν μια εφαρμογή. Οι εταιρείες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα. Θα σου πάρουν χρήματα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.

Οι δωρεάν εφαρμογές θα σε αναγκάσουν να ξοδέψεις με τον ένα τρόπο ή τον άλλο. Για παράδειγμα, κάτι τόσο αθώο όπως μια εφαρμογή – φακός, μπορεί να διαβάσει το ημερολόγιό σου, να έχει πρόσβαση στις επαφές σου ή ακόμα να εντοπίσει την τοποθεσία σου. Μετά μπορούν να δώσουν αυτές τις πληροφορίες σε διαφημιστές χωρίς καν να σε ενημερώσουν.

ADVERTISEMENT
 

Μάλιστα το FTC (σ.τ.μ., Αμερικάνικο Ινστιτούτο Καταναλωτή) τα έβαλε με μια τέτοια εταιρεία το 2013 επειδή διακινούσε τα δεδομένα των χρηστών, ακόμα και όταν οι χρήστες είχαν επιλέξει να μην μοιράζονται τις πληροφορίες τους με την εφαρμογή (1). Και σύμφωνα με το Wired, μερικές εφαρμογές για φακούς (flashlight apps) μπορούν να μοιραστούν τα προσωπικά σου δεδομένα με μια σειρά από διαφημιστικά δίκτυα, συμπεριλαμβανομένης της Google AdMob, iAd και JumpTap (2).

Οι περισσότερες εφαρμογές δεν προσφέρουν κάποια ιδιαίτερη λειτουργικότητα που να μην προσφέρει ήδη το mobile website. Όποιος πιστεύει το αντίθετο απλώς δεν καταλαβαίνει πως λειτουργεί το διαδίκτυο. Για παράδειγμα, αν θέλεις να χρησιμοποιήσεις τη συσκευή σου για να στείλεις ένα μήνυμα στο Facebook, αυτό το μήνυμα θα χρησιμοποιήσει τα ίδια internet protocols για να επικοινωνήσει με τους ίδιους ακριβώς servers που θα έκανε και ο web browser σου.

Ο πελάτης (το κινητό ή το τάμπλετ σου) και ο server (το Facebook) δεν ενδιαφέρονται για το ποια εφαρμογή στέλνει τα δεδομένα γιατί είναι απλά δεδομένα που χρησιμοποιούν την ίδια σύνδεση στο ίντερνετ. Ούτε είναι γρηγορότερο, διότι δεν κάνει τίποτα διαφορετικό. Οι εταιρείες θέλουν να εγκαθιστάς εφαρμογές επειδή μέσω αυτών μπορούν να ζητήσουν περισσότερες άδειες από όσες μπορούν να ζητήσουν από τον web broswer σου, κάτι που τους δίνει μεγαλύτερη πρόσβαση στα δεδομένα σου τα οποία πωλούν.

 Γιατί είναι ηλίθια ιδέα το να εγκαθιστά ο καταναλωτής περιττές εφαρμογές

Οι εφαρμογές τραβούν μνήμη, χρησιμοποιούν χώρο στο δίσκο και καταναλώνουν CPU εις βάρος άλλων εφαρμογών αλλά και του λειτουργικού συστήματος. Κάθε φορά που πας από τη μια εφαρμογή στην άλλη, το λειτουργικό πρέπει να καταναλώσει CPU και μνήμη για να καθαρίσει την εφαρμογή που μόλις έκλεισες. Κάθε φορά που μπουτάρεις το τηλέφωνο ή το τάμπλετ σου, το λειτουργικό του πρέπει να κάνει index σε όλες τις εφαρμογές που έχεις. Όσες περισσότερες εφαρμογές έχεις, τόσο περισσότερος χρόνος χρειάζεται για να τις κάνει index άρα το τηλέφωνο ή τάμπλετ σου αργεί να φορτώσει και  να ανταποκριθεί.

Ο μέσος χρήστης έχει εγκαταστήσει 41 εφαρμογές (3). Οι εφαρμογές αυτές δεν αποθηκεύονται με αλφαβητική σειρά στο Android ή στο iOS, επομένως εάν θες να βρεις μια συγκεκριμένη εφαρμογή πρέπει να περάσεις από σελίδες γεμάτες από μικρούλικα εικονίδια. Είναι σαν να γυρίζει η γλώσσα μας πίσω στα ιερογλυφικά.

Οι εφαρμογές πρέπει να είναι συμβατές με έναν μεγάλο αριθμό συσκευών και λειτουργικών συστημάτων, οπότε όσο μικρότερη είναι η εταιρεία, τόσο λιγότερους πόρους θα διαθέσει ώστε να εξασφαλίσει ότι η εφαρμογή που θα εγκαταστήσεις στη συσκευή σου δεν θα έχει προβλήματα.

Μία από τις κριτικές 1 αστέρων για την εφαρμογή Fandango, αναφέρει, «συνεχώς φορτώνει και κολλάει,» κάτι το οποίο αναδεικνύει το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι προγραμματιστές:  έχουν περιορισμένους πόρους στη διάθεσή τους για να κατασκευάσουν εφαρμογές, αλλά άπειρες συσκευές για να τις κατασκευάσουν και ελέγξουν. Δεκάδες εκατομμύρια χρήστες βασίζονται σε web εφαρμογές κάθε μέρα, οπότε τα τυχόν σφάλματα διορθώνονται συνήθως πολύ πιο γρήγορα από ό,τι στις λιγότερο συνηθισμένες εφαρμογές.

 Υπάρχει ανάγκη για εξειδικευμένες εφαρμογές που εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες, όπως QR-code readers, εγγραφή ήχου, και παιχνίδια, αλλά δεν υπάρχει κανένα πλεονέκτημα για τους καταναλωτές με το να εγκαθιστούν ηλίθιες εφαρμογές που απλά αντιγράφουν τη λειτουργία web, όπως είναι οι εφαρμογές που προσφέρονται στην πλειοψηφία των mobile websites. Εκτός αν θέλεις να σου τραβούν οι εταιρείες τα στοιχεία σου για να σου δείχνουν περισσότερο στοχευμένες διαφημίσεις, κάτι που δεν μπορώ να αποκλείσω ως πιθανότητα μιας και μερικοί άνθρωποι είναι ηλίθιοι.

Ακόμη δεν έχω (και δεν πρόκειται να αποκτήσω) τις εφαρμογές του Facebook και του Twitter στο τηλέφωνό μου. Δεν χρειάζομαι, ούτε και θέλω «push notifications» που το μόνο που κάνουν είναι να αναγκάζουν τους χρήστες να τσεκάρουν το Facebook και το Twitter όλο και συχνότερα μόνο και μόνο για να σου πετάνε περισσότερες διαφημίσεις. Η mobile εκδοχή μιας ιστοσελίδας λειτουργεί μια χαρά – συμπεριλαμβανομένου και του messenger.

Κάντε απεγκατάσταση της εφαρμογής του Facebook και αρχίστε να χρησιμοποιείτε το mobile site: m.facebook.com. Ή ακόμα καλύτερα διαγράψτε τελείως το λογαριασμό σας.


Πηγή: kollectnews