Ζωή ψηφιακή, κινητά «έξυπνα» και άνθρωποι, άραγε τι; - Ειδήσεις Pancreta

Ψηφιακή πραγματικότητα, ψηφιακές ανάγκες, ψηφιακοί άνθρωποι… Πάει να πει, η εποχή μας. Ο κόσμος μας. Δείτε δύο πανέξυπνες ταινίες μικρού μήκους που σατιρίζουν τη μανία μας για τα “πανέξυπνα” κινητά με τις βιντεοσκοπήσεις και τα ασταμάτητα κλικ των καθημερινών στιγμών μας…

Ζωή που τη βλέπεις, τη φωτογραφίζεις, την παρακολουθείς σε video, αλλά δεν τη ζεις! Ζωή που ναρκισσεύεται με selfies (ξέρετε πως μία από τις πιο δημοφιλείς τάσεις της ψηφιακής επανάστασης είναι να διαμοιράζουμε την αφεντιά μας με άλλους: φωτογραφίζεις τον εαυτό σου, συνήθως με ένα smartphone και την ανεβάζεις σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης).

Ζωή λοιπόν με πρόσωπο ψηφιακό. Που μπορεί να σε αλλοτριώσει τόσο, που να χάσεις την ουσία της ανθρώπινης υπόστασής σου

Δείτε μικρά κόκκινα ρομπότ να ψωνίζουν “έξυπνα” τηλέφωνα και μετά να καταναλώνουν ό,τι περιεχόμενο τους σερβίρουν και προσπαθήστε να ανακαλύψετε ομοιότητες και διαφορές με σας, με μας, με όλους!  

Τροφή για σκέψη.

Είτε θεωρείτε τον εαυτό σας γνώστη του ψηφιακού κόσμου ή «αρχάνθρωπο» της τεχνολογίας, σάς ενδιαφέρει:

Δίχως άλλο, η έλευση των πρώτων κινητών, εκεί στα μέσα της δεκαετίας του ’90, άλλαξε δραστικά την άποψη που είχαν οι Έλληνες για την επικοινωνία. Μπορεί να ήταν βαριά και δυσλειτουργικά, αλλά διαμόρφωναν μια καινούργια κουλτούρα γύρω από τι λέμε «τηλέφωνο».

Εύκολα, λοιπόν, μπορεί να αντιληφθεί κανείς πως τα μοντέρνα, «ευφυή» κινητά έχουν αλλάξει ολοκληρωτικά τη σχέση που έχει ο μέσος Έλληνας όχι μόνο με την επικοινωνία, αλλά και με την καθημερινότητά του.

Όπως αναφέρει το Vima.gr, ο «εθισμός» των πολιτών με τα «ευφυή» κινητά τηλέφωνα διαμορφώνει ένα νέο πεδίο στην αγορά, καθώς οι κινητές συσκευές δημιουργούν καινούργιες συνήθειες για τους καταναλωτές, που έρχονται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων. Μάλιστα, μέσω της επεξεργασίας μεγάλου όγκου δεδομένων, είναι πλέον εφικτό για τις επιχειρήσεις που έχουν τα κατάλληλα εργαλεία, να εστιάσουν ακριβώς στους χρήστες που θέλουν.

Η στροφή των καταναλωτών προς την κινητή ευρυζωνικότητα είναι τέτοια που πλέον το 1/3 της κίνησης του ελληνικού Διαδικτύου πραγματοποιείται από κινητές συσκευές, χωρίς μάλιστα να συνυπολογίζονται σε αυτές τις επιδόσεις οι ψηφιακές εφαρμογές.

Μάλιστα, ως το τέλος του 2015 η διαδικτυακή κίνηση μέσω κινητών και ταμπλετών θα φτάσει το 50% στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι περί το 70% της διαδικτυακής κίνησης στις κινητές συσκευές έχει νήμα εκκίνησης στο Facebook. Ένα παράδειγμα αυτών των αλλαγών είναι ότι κάθε μέρα γίνονται στη χώρα μας μέσω κινητών συσκευών περί τις 5 χιλιάδες παραγγελίες φαγητού «ντελίβερι».

Μες σ’ αυτήν τη ψηφιακή πραγματικότητα έχει θέση άραγε ένα χάδι, ένα βλέμμα, ένα άγγιγμα, ένα νεύμα, ένα μήνυμα σιωπής;


Πηγή: symvstathmos.wordpress.com