Οι χρήστες του Facebook συχνά αναρωτιούνται, «Πώς μπορώ να δω ποιος κοίταξε το προφίλ μου στο Facebook;» Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους οι χρηστες θέλουν να ξέρουν ποιος έχει δει το προφίλ τους στο Facebook . Ορισμένοι λόγοι είναι η απλή περιέργεια , ψάχνοντας για νέους φίλους καθώς και πολλοί άλλοι
Δεν έχει σημασία τι λόγους έχει ο κάθε χρήστης . Σημασία έχει ότι η απάντηση στο ερώτημα, «Πώς μπορώ να δω ποιος κοίταξε το προφίλ μου στο Facebook» είναι ότι δεν μπορείς ούτε με σφαίρες και αυτό πρέπει να το καταλάβουν όλοι οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου . Όχι μόνο στην εφαρμογή . δήθεν εφαρμογή , «Πώς μπορώ να δω ποιος κοίταξε το προφίλ μου στο Facebook» αλλά και σε άλλες παρόμοιες όπως «Πώς μπορώ να δω ποιος κοίταξε τις φώτο μου στο Facebook» , «Πώς μπορώ να δω ποιος φίλος με διέγραψε στο Facebook» κ.α
Το Facebook έχει ασχοληθεί με το ερώτημα αυτό στο κεντρο Βοήθειας και συγκεκριμένα στους Κοινούς Μύθους λέγοντας ότι «το Facebook δεν παρέχει λειτουργία που σας επιτρέπει να παρακολουθείτε ποιος βλέπει το προφίλ σας» τελεία και παύλα .
Ας πάμε τώρα στο θέμα μας και στην εφαρμογή που κυκλοφορεί με το όνομα Who Watched Your Profile για να αποδείξουμε σε κάποιους ξερόλες του Facebook ότι δεν υπάρχει καμία μα καμία εφαρμογή που να μπορείς να δεις ποιος/α είδε το προφίλ σου
Δείτε την εικόνα από την εφαρμογή Who Watched Your Profile πατώντας ΕΔΩ
Μας ήρθε λοιπόν η πρόσκληση ( και όχι μια αλλά δυο ) από δυο χρήστες του κοινωνικού δικτύου .
Δείτε την εικόνα πατώντας ΕΔΩ και στην συνέχεια κλικ μέσα στο άρθρο για να συνεχίσετε την ανάγνωση
Ας πατήσουμε αποδοχή
Δείτε την εικόνα πατώντας ΕΔΩ
Αφού έχουμε πατήσει »παίξε τώρα» η εφαρμογή μας ζητάει να κάνουμε πρόσκληση και σε όλους τους φίλους . Αν έχεις 5000 φίλους θα βαρεθείς να στέλνεις προσκλήσεις
Δείτε την εικόνα πατώντας ΕΔΩ
Αφού έχουμε τελειώσει τις προσκλήσεις … ωπ τι είναι αυτό ; Η εφαρμογή μας ζητάει να κάνουμε μια έρευνα πρώτα και μετά να ξεκλειδωθεί το προστατευμένο περιεχόμενο . Ας το κάνουμε και αυτό
Δείτε την εικόνα πατώντας ΕΔΩ
Πήγαμε στην έρευνα …. σιγά την έρευνα . Να απαντήσουμε στο ερώτημα ποιο είναι το σωστό λογότυπο της Apple
Δείτε την εικόνα πατώντας ΕΔΩ
Έχουμε επιλέξει το σωστό το το οποίο είναι το αριστερό ( όχι ότι αν πατούσες το λάθος θα σου το έλεγε . Η διαδικασία θα συνεχίζονταν κανονικά ) … και μας ζητάει να εισάγουμε το κινητό μας για να διεκδικησουμε το iPhone6s . Ας συνεχίσουμε μπας και κερδίσουμε κανένα iPhone
Δείτε την εικόνα πατώντας ΕΔΩ
Έχουμε προσθέσει ένα τυχαίο νούμερο και μας ζητάει να πληκτρολογησουμε το Pin που μας έχει έρθει στο κινητό . Για να δεχτεί το πιν θα πρέπει να αποδεχτούμε και τους όρους χρήσης οι οποίοι αναφέρουν Έχω λάβει γνώση των όρων χρήσης και αποδέχομαι να ενεργοποιήσω τη συνδρομητική υπηρεσία Shoopadoo, 24.60€ ανά μήνα . Πιο πιν αφού βάλαμε ότι να’νε τηλέφωνο .
Δείτε την εικόνα πατώντας ΕΔΩ
Σκεφτείτε να βάζαμε το κανονικό τηλέφωνο μας και να συνεχίζαμε.Τι θα γινόταν και γιατί ΔΕΝ πρέπει να κάνουμε εγκατάσταση τέτοιων εφαρμογών ;
- Ακόμα και αν είχαμε λεφτά για ξόδεμα η εφαρμογή δεν θα μας έδειχνε ποιος βλέπει το προφίλ μας .
- Ακόμα και αν δούλευε θα μας δείξει με ποιους μιλάμε συχνότερα και τίποτα παραπάνω , έτσι ώστε να μας κάνει να πιστεύουμε ότι όντως δουλεύει
- Σε περίπτωση που βάζαμε τον κανονικό αριθμό τηλεφώνου μας , πληκτρολογούσαμε το πιν , είχαμε κάνει αποδοχή των όρων χρήσης ….για μαντέψτε ! Θα είχαμε κάνει αυτόματα εγγραφή σε Υπηρεσία Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) με αυξημένη χρέωση . Στην συγκεκριμένη υπηρεσία το κόστος της υπηρεσίας είναι €24,60 ανά μήνα . Αν έχεις λεφτά για πέταμα και θέλεις να κάνεις μάγκες τους απατεώνες ε τότε δώσε το τηλ σου . Μετα όμως μην αναρωτηθείτε κάποιοι άλλοι που βρήκαν το τηλ σας και στέλνουν άλλα μηνύματα απάτη για να γραφτείτε σε άλλη υπηρεσία πολυμεσικής πληροφόρησης όπως γνωριμίες , κουίζ , ψεύτικους διαγωνισμούς κ.α
- Αρκετές εφαρμογές συλλέγουν πάρα πολλά δεδομένα και όχι μόνο το όνομά αλλά και (σημειώστε!) την ημερομηνία γέννησης , την πόλη , πληροφορίες για τη μόρφωσή σας , τα likes , τις φωτογραφίες σας , τον browser και τη γλώσσα που χρησιμοποιείτε , τη λίστα των φίλων ακόμη και την IP address . Πολλές προσωπικές λεπτομέρειες για μια εφαρμογή δε νομίζετε;
- Πολλοί από τους δημιουργούς των εφαρμογών αυτών ελπίζουν σε ένα γρήγορο κέρδος , είτε από διαφημίσεις ή συλλέγοντας και πουλώντας τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών που τα χρησιμοποιούν.
- Άλλες εφαρμογές είναι πιο κακόβουλες, που περιέχουν κακόβουλο λογισμικό , adware, ή ακόμη και ιούς.
- Πόσο επικίνδυνη είναι η εγκατάσταση μιας εφαρμογής στο Facebook ; Διαβάστε πατώντας ΕΔΩ
- Το Facebook έχει ασχοληθεί με το ερώτημα αυτό στο κέντρο Βοήθειας στους Κοινούς Μύθους λέγοντας ότι δεν παρέχει λειτουργία που σας επιτρέπει να παρακολουθείτε ποιος βλέπει το προφίλ σας»
- Όχι, στο Facebook δεν μπορείτε να παρακολουθείτε ποιος βλέπει το Χρονολόγιό σας. Ούτε εφαρμογές τρίτων δίνουν αυτή τη δυνατότητα. Αν εντοπίσετε κάποια εφαρμογή που ισχυρίζεται ότι προσφέρει αυτή τη δυνατότητα, αναφέρετέ τη.
- Είναι επικίνδυνες, μιας και μόλις τις εγκαθιστάς έχουν ελεύθερη πρόσβαση στα περισσότερα (κάποιες φορές και σε όλα) προσωπικά σου δεδομένα. Τις περισσότερες φορές δημοσιεύουν διάφορα με χρήση του λογαριασμού σου, κάτι το οποίο θα ενοχλεί τόσο εσένα, όσο και τους φίλους σου, μιας και πρόκειται για spam περιεχόμενο.
- Θεωρείται μια επιτυχημένη απάτη από το 2009
- Τα app που υπόσχονται να καταγράψουν τα χνάρια τους ενοχοποιούνται για την διάχυση μηνυμάτων spam, αυτών των ανεπίκλητων που δεν ζήτησε κανείς να δει. Όταν λάβετε το επίμαχο μηνυματάκι, νομίζοντας ότι προέρχεται από έναν αληθινό φίλο, συνήθως καλείστε να εγκαταστήσετε μια εφαρμογή. Μαζί πρέπει να αποδεχτείτε τους όρους χρήσης της (που συνήθως βαριέστε να διαβάσετε ή δεν το κάνατε γιατί «όλες οι app ζητούν τα ίδια»), μεταξύ των οποίων και το δικαίωμα για δημοσίευση από το app στο Χρονολόγιό σας.
- Χρήση των στοιχείων σας, ώστε το account σας να χρησιμοποιηθεί προς πώληση για like farming (υπάρχουν οργανωμένα sites που πωλούν like).
- Κλωνοποίηση του προφίλ σας, για τον πιο πάνω λόγο ή οτιδήποτε άλλο που δεν μπορούμε να σκεφτούμε.
- Από τα στοιχεία σας, που είναι ούτως ή άλλως δημοσιευμένα στο προφίλ σας, θα έχετε spam mails με καταιγιστικούς ρυθμούς. Αν έχετε δώσει και το τηλέφωνό σας στο facebook, το πιο πιθανό να έχετε και spam sms, με κάποια να είναι αμφιβόλου προέλευσης και χρέωσης.
- Και όπως είναι ευνόητο, δίνετε στο πιάτο και τα στοιχεία των επαφών σας.
- Τα διάφορα και καλά links που σας μεταφερουν είναι όλα μαϊμού, τα πάντα οδηγούν συνέχεια σε μια σελίδα αλλη μαϊμού που σας καλούν να κάνετε το τίποτα για να πάρετε το τίποτα.
- Να γράψουμε και άλλα ; Νομίζω είναι αρκετά για να καταλάβουν κάποιοι ότι πίσω από αυτές τις εφαρμογές κρύβετε πάντα μια απάτη
Το Facebook, βάση του σχεδιασμού και του κώδικά του, ΔΕΝ δίνει σε κανέναν χρήστη αυτή την δυνατότητα, του να έχει δηλαδή μια λίστα με όσους και όσες επισκεφτήκαν το προφίλ τους.
ΔΕΝ ΤΟ ΕΚΑΝΕ , ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΠΟΤΕ.
Λίγα λόγια για τις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης ( 5ψηφια ) και συμβουλές
- Οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης είναι καλυμμένες νομικά μιας και πρόκειται για εταιρείες οι οποίες καταβάλλουν ΦΠΑ και τα λοιπά στο κράτος .
- Ακόμα και αν κινηθείς νομικά θα κερδίσουν γιατί έχουν δικό σας μήνυμα, που εσείς ζητάτε να σας εγγράψουν, απλά δεν το καταλάβατε, γιατί δεν διαβάσατε τα ψιλά γράμματα στο κάτω μέρος της διαφήμισης.
- Ένας άλλος τρόπος για να σας εγγράψουν παραπλανητικά στην υπηρεσία είναι να σας στείλουν μήνυμα που λέει «κέρδισε χρόνο ομιλίας ή κέρδισε κάτι τέλος πάντων». Αν απαντήσετε στο μήνυμα, γράφεστε και χρεώνεστε. Διαβάστε από πού έρχεται το μήνυμα και μην απαντάτε αν δεν είναι η ιδια η εταιρεία στην οποία είστε πελάτης ( Cosmote , Vodafone κ.α )
- Οι εταιρείες είναι γνωστές, οι περισσότερες έχουν έδρα το εξωτερικό και στις περισσότερες από αυτές υπάρχει ένας πολύ πονηρός
- Μην καταχωρείτε τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου σας σε διαδικτυακό τόπο εάν προηγουμένως δεν έχετε διαβάσει προσεκτικά όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις με τους οποίους παρέχεται η υπηρεσία που σας ενδιαφέρει, καθώς και το σχετικό κόστος. Επισημαίνεται ότι διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις, ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες.
- Διαβάζετε προσεκτικά όλους τους όρους της διαφημιστικής καταχώρησης και ελέγχετε εάν αφορά συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από 1 SMS κ.λπ.
- Μην περιμένετε από το κράτος να σας προστατέψει ! Μάθετε στα παιδιά σας και μάθετε και εσείς ΟΧΙ κλικ όπου να ΄ναι, αυτό είναι το Α και το Ω της νέας εποχής
- Μετά την ολοκλήρωση της εγγραφής σας στις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης, η εταιρία πρέπει να σας ενημερώσει ατελώς με SMS, μεταξύ άλλων, για τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να διαγραφείτε.Ο τρόπος διαγραφής πρέπει να είναι απλός και κατανοητός (π.χ. αποστολή STOP στο σύντομο κωδικό που λαμβάνετε τα μηνύματα της υπηρεσίας). Για ΥΠΠ με συνδρομή, η ενημέρωση σάς αποστέλλεται ατελώς τουλάχιστον μία φορά μηνιαίως.
- Εάν αδυνατείτε να εντοπίσετε ή να κατανοήσετε την ενημέρωση για τον τρόπο διαγραφής, ζητήστε σχετικές οδηγίες μέσω του αριθμού της γραμμής βοήθειας/παραπόνων που αναγράφεται . Στις ενημερώσεις που σας έστειλε η εταιρία ή στο διαδικτυακό τόπο της . Στο διαδικτυακό τόπο της εταιρίας τηλεφωνίας που χορήγησε τον αριθμό ΥΠΠ ή από τη δική σας εταιρία τηλεφωνίας . Στο διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ.
- Μπορείτε να υποβάλετε αίτηση στην εταιρία τηλεφωνίας στην οποία είστε συνδρομητής για να τεθεί στη γραμμή σας φραγή πρόσβασης προς όλες τις ΥΠΠ ή σε συγκεκριμένες αριθμοδοτικές σειρές. Αντίστοιχα φραγή μπορεί να γίνει σε SMS/MMS για ΥΠΠ. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο διαδικτυακό τόπο της εταιρίας σας.
- Εάν είστε συνδρομητής σε περισσότερες εταιρίες τηλεφωνίας (π.χ. μέσω Επιλογής Φορέα), πρέπει να υποβάλετε σε όλες σχετική αίτηση
- Η διαγραφή από τετοιες υπηρεσιες γίνεται άμεσα στέλνοντας STOP στο XXXXX ( 5ψηφιο της υπηρεσίας) .
- Περισσότερα για τις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης στη σελιδα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων πατώντας ΕΔΩ
Το μεγαλύτερο εφόδιο του ανθρώπου στην εποχή του διαδικτύου είναι η αντίσταση στην περιέργεια. Μάθετε να μην «τσιμπάτε» σε κάθε πυχαίο τίτλο, σε κάθε παραπλανητική διαφήμιση.
Διδάξτε στους εαυτούς σας αλλά και στα παιδιά σας να μην τους τρώει η περιέργεια !
Πηγή: safer-internet.gr