Χωρίς να έχει καταφέρει να παρουσιάσει κέρδη ούτε μία μία χρονιά από τότε που ήρθε στην Ελλάδα η κυπριακή Cyta κρέμασε πωλητήριο. Προίκα το πελατολόγιο και το δίκτυο οπτικών ινών
Όταν η κυπριακή Cyta έβλεπε τον Ιανουάριο του 2007 σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στην Ελλάδα, μία αγορά - τότε - ιδιαίτερα δυναμική στις τηλεπικοινωνίες, κανείς δεν έβλεπε ότι στον ελλαδικό χώρο θα ξεσπούσε σε λίγο η τέλεια καταιγίδα. Ούτε λίγο ούτε πολύ η Cyta ήρθε να διεκδικήσει κομμάτι σε μία πίτα η οποία ανάμεσα στο 2008 και το 2016 είχε απολέσει 3 δισ. από τα έσοδα της.
Ξεκινώντας από τα νησιά του Αιγαίου ο κρατικός τηλεπικοινωνιακός οργανισμός της Κύπρου έχτιζε με σταθερά βήματα το δίκτυο οπτικών ινών δημιουργώντας πελατολόγιο που αυξάνονταν συνεχώς. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία το δίκτυο οπτικών ινών της Cyta στην Ελλάδα φέρεται να ξεπερνάει τα 1.200 χιλιόμετρα και οι συνδρομητές της στον ελλαδικό χώρο στα επίπεδα των 300 χιλιάδων που την κατατάσουν στην πέμπτη θέση πίσω από Cosmote, Vodafone, Forthnet και Wind.
Κάπως έτσι την Τρίτη με καταχώρηση σε ελληνική εφημερίδα και στους Financial Times καλούνται νομικά πρόσωπα ή κοινοπραξίες να δείξουν το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά της Cyta Hellas. Η πρόταση, η οποία πρέπει να κατατεθεί έως τις 27 Σεπτεμβρίου, είναι μη δεσμευτική για τους ενδιαφερόμενους και αφορά στην απόκτηση του συνόλου ή μέρους του μεριδίου της εταιρείας. Στην συνέχεια θα υπάρξει δεύτερη φάση με δεσμευτικές προτάσεις.
Παιχνίδι για δύο παίκτες;
Κατά καιρούς για την απόκτηση της Cyta φέρεται να έχουν ενδιαφερθεί τόσο η Vodafone (σ.σ. στην Κύπρο είναι συνεργαζόμενες εταιρείες, ενώ και στην Ελλάδα υπάρχει συνεργασία σε επίπεδο εικονικού παρόχου στην κινητή τηλεφωνία) όσο και η Wind. Καθώς η αγορά των τηλεπικοινωνιών έχει ήδη ξύσει τον πάτο του βαρελιού και έχει αρχίσει να δείχνει τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης δεν αποκλείεται να δοθεί μάχη για την απόκτηση της Cyta και της προίκας που προαναφέραμε.
Στην περίπτωση που,δεν υπάρξουν εκπλήξεις και, η μάχη δοθεί μεταξύ Vodafone και Wind ο νικητής παίρνει ένα σημαντικό προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό και εδραιώνεται στην δεύτερη θέση. Αξίζει να αναφέρουμε ότι Vodafone και Wind ήταν οι μόνοι δύο από τους πέντε παρόχους που κατάφεραν το 2016 να αυξήσουν τα μερίδια τους στον αριθμό γραμμών σταθερής τηλεφωνίας.
Πηγή: pancreta