Στo Σεμινάριο εξετάζονται σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας και αξιολόγησης του γλωσσικού μαθήματος της Έκθεσης. Ο βασικός άξονας του σεμιναρίου στηρίζεται σε βιωματικά εργαστήρια στα οποία οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν με ατομικές και ομαδικές εργασίες. Η παρουσίαση οργανώνεται σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα, τις Οδηγίες για τη διδασκαλία της Έκθεσης, το εκάστοτε σχέδιο μαθήματος, και στηρίζεται σε διαδραστικές και συμμετοχικές ενέργειες που καθιστούν τη μάθηση ενεργή και ενδιαφέρουσα.
Αρχικά, επικεντρωνόμαστε στη μεθοδολογία σύνταξης της περίληψης, της παραγράφου και του κειμένου (παραγωγή λόγου) στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Επειδή κορμό στην παρουσίαση εννοιών αποτελεί η διαθεματικότητα και η διεπιστημονικότητα αξιοποιούμε εργαλεία και μέσα, που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, για την οργάνωση και παρουσίασή τους προκειμένου να καταστούν πιο εύληπτες από τους μαθητές, σε ένα ανανεωμένο και σύμφωνο με τις νέες απαιτήσεις σχέδιο μαθήματος.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και μαθησιακά κενά που χρήζουν διαφοροποιημένης αντιμετώπισης στην αξιολόγησης της Έκθεσης προκειμένου να βοηθηθούν ουσιαστικά. Τέλος, χάρη στην αρωγή συγκεκριμένων τεχνικών και κριτηρίων αξιολόγησης (περιγραφική και αριθμητική), στο πλαίσιο βιωματικού εργαστηρίου, αντιμετωπίζουμε στην πράξη διαγωνίσματα μαθητών που εξετάζονται γραπτά και προφορικά, σύμφωνα με το εξεταστικό σύστημα, επισημαίνοντας θετικά σημεία και αδυναμίες και ομαδοποιώντας λάθη.
Περιεχόμενα
- Οδηγίες για τη διδασκαλία της έκθεσης σε γυμνάσιο και λύκειο
- Εισαγωγή στη μεθοδολογία σύνταξης της περίληψης
- Εισαγωγή στην τεχνική σύνταξης παραγράφου και παραγωγής λόγου
- Διαθεματικότητα - διεπιστημονικότητα στην παρουσίαση εννοιών σε σχέδιο μαθήματος – διαφοροποιημένη διδασκαλία στο Γυμνάσιο και Λύκειο – βιωματικό εργαστήριο
- Εισαγωγή στην αξιοποίηση εργαλείων που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες για παρουσίαση εννοιών
- Εισαγωγή στα κριτήρια αξιολόγησης των διαγωνισμάτων σε γραπτά και προφορικά εξεταζόμενους μαθητές
- Παραδείγματα διόρθωσης διαγωνισμάτων – ομαδοποίηση λαθών και επισήμανση των συνηθισμένων αδυναμιών των μαθητών - βιωματικό εργαστήριο
Δείτε περισσότερα εδώ
Λεπτομέρειες για Ηράκλειο εδώ