Κάθε νέα σχολική χρονιά δεν ξεκινά δυναμικά μόνο μέσα στην τάξη αλλά και έξω από αυτήν. Γι’ αυτό και φέτος, το έργο και οι ιδέες του Νίκου Καζαντζάκη γίνονται η αφορμή για να απελευθερώσουμε τη δημιουργικότητα μας, να συνεργαστούμε, να παίξουμε και να γνωρίσουμε σπάνια εκθέματα, όπως το μαθητικό σημειωματάριο του συγγραφέα.
Το Μουσείο Καζαντζάκησας προσκαλεί με χαρά να συμμετάσχετε με τους μαθητές σας στα εκπαιδευτικά προγράμματα της σχολικής περιόδου 2018-2019. Τα προγράμματα έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Στόχος του Μουσείου είναι η δημιουργία μουσειοπαιδαγωγικών εμπειριώνοι οποίες μπορούν να λάβουν διαφορετικές μορφές,πάντα μέσα από δραστηριότητες που προσεγγίζουν την μάθηση ως πολυαισθητική διαδικασία και επιτρέπει τους συμμετέχοντες να ανακαλύψουν, να πειραματιστούν και να απολαύσουν.
Αναλυτικά τη σχολική χρονιά 2018- 2019 προσφέρονται τα παρακάτω εκπαιδευτικά προγράμματα:
«Ταξιδεύοντας με μια βαλίτσα»
Νηπιαγωγείο, Διάρκεια: 75’
Ένα γράμμα, μία βαλίτσα και μια μεγάλη αναζήτηση. Ποιος θα βοηθήσει τον Νίκο Καζαντζάκη στο μεγάλο του ταξίδι; Τι θα βάλουμε μέσα στην βαλίτσα; Ελάτε να αποκωδικοποιήσουμε τα γράμματα φίλων και συγγενών και να ανακαλύψουμε τις αναμνήσεις του Καζαντζάκη ανάμεσα στα εκθέματα του Μουσείου.
«Οδύσσεια: Ένα παραμύθι με κύματα…»
Νηπιαγωγείο, Διάρκεια: 75’
Ο Οδυσσέας, ένας ανήσυχος ήρωας, μας ταξιδεύει στο Μουσείο Καζαντζάκη. Περνώντας ήρεμες θάλασσες, υπερπηδώντας μεγάλα κύματα, μάς αποκαλύπτει τα μυστικά της οικογένειας του Νίκου Καζαντζάκη, τα μυθιστορήματα και τα μακρινά του ταξίδια. Ποιος ήταν στ’ αλήθεια ο Νίκος; Τι βιβλία έγραψε; Ποιες χώρες ανακάλυψε στα ταξίδια του; Ο Οδυσσέας, όμως, έχει ένα ακόμα μυστικό να μας αποκαλύψει...
«Το σεντούκι του Καζαντζάκη»
Α’ και Β’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’
Ένα παλιό σεντούκι ζωντανεύει τις αναμνήσεις του σπιτιού και της οικογένειας του συγγραφέα... Πώς ζούσαν τότε; Ποια αντικείμενα χρησιμοποιούσαν; Τα παιδιά καλούνται να γνωρίσουν τον Νίκο Καζαντζάκη, μέσα από τα προσωπικά του αντικείμενα, τις φωτογραφίες και τα οικογενειακά κειμήλια.
«Ταξιδεύοντας: Ισπανία, Αίγυπτος & Κίνα»
Γ’ και Δ’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’
Iσπανία, Αίγυπτος, Κίνα: τρεις προορισμοί, ένα ταξίδι. Ο Νίκος Καζαντζάκης μας αποκαλύπτει τους ανθρώπους που γνώρισε, τα αντικείμενα που απέκτησε, τα βιβλία που έγραψε. Τι είχε μέσα στη βαλίτσα του; Ποιες είναι οι εντυπώσεις του; Ποιο είναι το κοινό στοιχείο σε όλα του τα ταξίδια;
«Οι ιδέες που ταξιδεύουν...»
Γ’ και Δ’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’
Πώς ταξιδεύουν οι ιδέες; Και αν ταξιδεύουν... μέχρι πού μπορούν να φτάσουν; Μέσα από τις συλλογές του Μουσείου, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το λογοτεχνικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη, ενώ ανακαλύπτουν τα μηνύματα που στέλνουν οι ήρωες του. Με αφορμή τους ήρωες, τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν, δίνοντας το δικό τους μήνυμα, ταξιδεύοντας τη δική τους ιδέα.
«Ηρωικές Αναμετρήσεις»
Γ’ και Δ’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’
Οι ήρωες της μυθολογίας και της ιστορίας ζωντανεύουν και είναι έτοιμοι για νέες αναμετρήσεις. Ποιος ήρωας θα κερδίσει; Ποιος είναι ο πιο γενναίος πολεμιστής; Με αφορμή τα παιδικά μυθιστορήματα του Καζαντζάκη, τα παιδιά ανακαλύπτουν την προσωπικότητα και τα κατορθώματα του Θησέα και του Μέγα Αλέξανδρου, τις ιδέες και τις πεποιθήσεις τους, τη γενναιότητα των αποφάσεων και των επιλογών τους. Tι θα συνέβαινε αν ο Θησέας συναντούσε τον Μέγα Αλέξανδρο μέσα στο Λαβύρινθο;
«Ο Διανοούμενος και ο Δράκος»
Ε’ και Στ’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’
Έτοιμοι; Φώτα, αυλαία... πάμε! Οι επαγγελματίες του θεάτρου ετοιμάζουν την παράστασηΠοιος είναι, όμως, ο Δράκος; Τι χρειάζεται να κάνει ο ενδυματολόγος; Ποια είναι η δουλειά του σκηνοθέτη; Τα παιδιά μελετούν τις συλλογές του Μουσείου και ανεβάζουν τη δική τους θεατρική παράσταση. Πώς τελικά η πραγματική ζωή γίνεται θέατρο;
«Mε μια σχολική τσάντα»
Ε’, Στ’ Δημοτικού και Α’ Γυμνασίου, Διάρκεια: 90’
Με τα μαγικά πάντα μάτια, μ’ ένα κόκκινο μάλλινο σκούφο στο κεφάλι και τσαρουχάκια με κόκκινες φούντες στα πόδια, ένα πρωί κίνησε ο Καζαντζάκης για το σχολείο. Ποιους συνάντησε εκεί; Πώς ήταν ως μαθητής; Πώς περνούσε στο σχολείο; Με αφορμή τις εντυπώσεις του ίδιου του Καζαντζάκη, τα παιδιά γνωρίζουν τον μαθητή Καζαντζάκη και ανακαλύπτουν την καθημερινή του ζωή στο σχολείο μιας παλιότερης εποχής. Τι έχει αλλάξει άραγε από τότε;
«Ο Πολεμιστής με την πένα»
Επετειακό πρόγραμμα με αφορμή τις Εθνικές Γιορτές
Στ’ Δημοτικού και Γυμνάσιο, Διάρκεια: 90’
Επανάσταση και ξεσηκωμός… Κλέφτες και αρματολοί… Ελευθερία και ανεξαρτησία… Ποιοι ήταν οι ήρωες του 1821; Για ποιο λόγο γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου; Τι έγινε στην Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου; Τα παιδιά κατανοούν την έννοια της «επανάστασης» μέσα από τη χρονογραμμή της Νεότερης και της Σύγχρονης Ιστορίας, ανακαλύπτοντας ήρωες και γεγονότα. Συναντώντας ιστορικά πρόσωπα, τα παιδιά γνωρίζουν τους αγωνιστές της πένας˙ τους ήρωες που πολέμησαν με το μυαλό και τον λόγο τους.
«Αναφορά στον Γκρέκο»
Γυμνάσιο, Διάρκεια: 90’
Πόσες τέχνες υπάρχουν σε ένα μουσείο; Πώς ένας καλλιτέχνης στέλνει το μήνυμά του μέσα από το έργο του; Τα παιδιά ανακαλύπτουν τις τέχνες, συνειδητοποιώντας ότι ο κάθε άνθρωπος εκφράζεται με το δικό του μοναδικό τρόπο. Με αφορμή τις συλλογές του Μουσείου και τον ίδιο τον Νίκο Καζαντζάκη εξερευνούν, εμπνέονται και δημιουργούν το δικό τους έργο τέχνης.
Για τη συμμετοχή στα εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται στο Μουσείο Καζαντζάκη και για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε είτε μέσω τηλεφώνου στο 2810 741689 από Δευτέρα έως Παρασκευή 09.00- 15.00, είτε μέσω emailστη διεύθυνση info@kazantzaki.gr.