Το ανοικτό συντονιστικό, το οποίο αποτελείται κυρίως από πολίτες που τάσσονται ενάντια στην εκχώρηση των αεροδρομίων, στη γερμανική εταιρεία Fraport, θα συνεδριάσει εκ νέου στα Χανιά, το απόγευμα της Παρασκευής 20 Ιανουαρίου.
Η ανοιχτή συνέλευση θα πραγματοποιηθεί στο καφέ «Κήπος» στα Χανιά, όπως και στην πρόσφατη σύσκεψη, στις 5 το απόγευμα.
Οι πολίτες δηλώνουν έτοιμοι να προχωρήσουν σε σειρά δράσεων, από ανοικτή μαζική εκδήλωση μέχρι και συναντήσεις με τους δημάρχους και τον αντιπεριφερειάρχη, από τους οποίους ζητούν να τεθούν επικεφαλής των κινητοποιήσεων που πιθανότατα θα ακολουθήσουν.
Στην σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:
Μετά τη πρόσφατη επιτυχημένη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο καφέ «Κήπος» το ανοικτό συντονιστικό συνεδρίασε την Δευτέρα 16 Ιανουαρίου στο Εργατικό Κέντρο Χανίων και αποφάσισε να προτείνει την κλιμάκωση της δράσης της «Ανοικτής Πρωτοβουλίας ενάντια στην εκχώρηση του αεροδρομίου Δασκαλογιάννης» με την πραγματοποίηση ανοικτής μαζικής εκδήλωσης σε κεντρική αίθουσα της πόλης στις 30 Ιανουαρίου 2017.
Ταυτόχρονα το ανοικτό συντονιστικό αποφάσισε να επισκεφθεί τον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων και τους πέντε δημάρχους της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων προκειμένου να τους ενημερώσει και να τους ζητήσει να τεθούν επικεφαλής όλων των κινητοποιήσεων που θα πραγματοποιηθούν προκειμένου να αποφευχθεί η εκχώρηση και κατάληψη του αεροδρομίου από τους Γερμανούς της Fraport.
Η επιτροπή αποφάσισε, επίσης, να ζητήσει την συνδρομή του Δικηγορικού Συλλόγου Χανίων προκειμένου από κοινού να επισκεφθούν την Εισαγγελία Χανίων και να ζητήσουν την παρέμβαση της τελευταίας σε πιθανή απόπειρα παράνομης εισόδου και έκνομων δραστηριοτήτων της Fraport στο «Δασκαλογιάννης».
Παράλληλα η πρωτοβουλία θα επισκεφθεί τον κρατικό αερολιμένα προκειμένου να επιδώσει υπόμνημα στην Αερολιμενάρχη με το οποίο θα διαμαρτύρεται για την παράνομη παρουσία των Γερμανών της Fraport στο αεροδρόμιο.Η πρωτοβουλία υπενθυμίζει ότι:
-η εκχώρηση του αεροδρόμιου «Δασκαλογιάννης» και των υπολοίπων 13 περιφερειακών αεροδρομών της χώρας είναι αποτέλεσμα εκβιασμού της χώρας από τους δανειστές και ειδικά από την Γερμανική κυβέρνηση.
-η συγκεκριμένη εκχώρηση δεν είναι μία κλασικού τύπου ιδιωτικοποίηση αλλά μεταφορά δημόσιου πλούτου από το Ελληνικό στο Γερμανικό Κράτος. Η εν λόγω μάλιστα γερμανική κρατική εταιρεία δεν θα προχωρήσει σε καμία επένδυση στο αεροδρόμιο Χανίων εφόσον το επενδυτικό πρόγραμμα και η επέκταση έχει ήδη σχεδόν ολοκληρωθεί με δημόσιο και κοινοτικό χρήμα. Αντιθέτως η γερμανική εταιρεία αναζητά χρηματοδότηση από τις ελληνικές τράπεζες οι οποίες έχουν ανακεφαλαιοποιηθεί με χρήματα του ελληνικού λαού και από το επονομαζόμενο «πακέτο Γιουγκέρ». Και στη μία και στην άλλη περίπτωση οι Γερμανοί αφαιρούν πόρους οι οποίοι θα κατευθυνόταν σε άλλες ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις όπως στην ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, στην καταπολέμηση της ανεργίας, στην υγεία, την παιδεία και την ενίσχυση των μεταφορικών υποδομών.
-η απόφαση της εκχώρησης είναι πολιτική πράξη η οποία βλάπτει το δημόσιο συμφέρον εφόσον παραδίδει τις πύλες εισόδου και τη ναυαρχίδα της ελληνικής οικονομίας, που είναι ο τουρισμός, στους Γερμανούς. Επισημαίνεται ότι ήδη οι Γερμανοί ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της διακίνησης των τουριστών προς την Ελλάδα διαμέσου του tour operator TUI ενώ ο «εθνικός» ιδιωτικός αερομεταφορέας αποτελεί ένα περιφερειακό βραχίονα της, επίσης, γερμανικής εταιρείας Lufthansa η οποία είναι και αυτή μέτοχος στη Fraport συνεπώς και στην κοινοπραξία Fraport-Κοπελούζος στην οποία εκχωρούνται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια για 50 χρόνια. Υπενθυμίζει ότι μεγάλος μέρος του ξενοδοχειακού τομέα ήδη ελέγχεται από γερμανικές επιχειρήσεις και ότι η κατάσταση θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο εξαιτίας του τραπεζικού χρέους ύψους 7,5 δις που έχει ο ξενοδοχειακός τομέας μεγάλο μέρος του οποίου θα εκχωρηθεί σε ξένα funds εφόσον τα κόκκινα δάνεια του εν λόγω κλάδου είναι 2,5 δις ενώ τα καθυστερούμενα 3 δις επιπλέον.
-Οι πολίτες της Δυτικής Κρήτης θα θιγούν άμεσα εξαιτίας της ανόδου των τελών αεροδρομίου κάτι το οποίο θα αυξήσει τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων. Σύμφωνα με στοιχεία των εργαζομένων στα αεροδρόμια η αύξηση μόνο των φόρων θα φτάσει μακροπρόθεσμα από τα 12 στα 26,5 Ε ανά διαδρομή. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα πλήξει την τοπική οικονομία η οποία, σε μεγάλο βαθμό, στηρίζεται και στις εκατοντάδες χιλιάδες τουριστών που μεταφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους ενώ οι εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στο αεροδρόμιο θα επιδεινωθούν ραγδαία όπως φαίνεται από την σύμβαση που δόθηκε στη δημοσιότητα.
-η υπογραφείσα σύμβαση της ελληνικής κυβέρνησης με την γερμανική κρατική εταιρεία είναι αποικιακού χαρακτήρα εφόσον αποτελεί το ακραίο προιόν του συμβιβασμού, της συνθηκολόγησης και της οικονομικής κατοχής της χώρας. Οι απαλλαγές και τα ειδικά προνόμια που εκχωρούνται στην εν λόγω γερμανική εταιρεία είναι άνευ προηγουμένου για το επιχειρηματικό γίγνεσθαι στη χώρα(απαλλαγές ΦΠΑ, δημοτικών τελών, ΕΝΦΙΑ κλπ).
-Οι επιπτώσεις στη τοπική οικονομία θα είναι αρνητικές εφόσον η Fraport ήδη ανακοίνωσε την δημιουργία μεγάλων εμπορικών κέντρων τα οποία θα λειτουργήσουν ανταγωνιστικά προς τις δεκάδες μικρές και μικρομεσαίες τοπικές επιχειρήσεις. Η επεκτατική πολιτική των Γερμανών γύρω από τα αεροδρόμια θα σημάνει τον μαρασμό και την καταστροφή του ήδη εμπορικού ιστού των μικρών ελληνικών πόλεων όπως αυτός δομήθηκε μεταπολεμικά.
Επισημαίνουμε ότι το Αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» με το όνομα που φέρει συμβολίζει τους αγώνες και την επαναστατική παράδοση του τόπου για ελευθερία και εθνική ανεξαρτησία. Η αποικιακή εκχώρηση του προσβάλλει την τιμή και την υπόληψη των πολιτών της Κρήτης και ειδικά των Χανίων.
Για τους παραπάνω λόγους η επιτροπή πρωτοβουλίας θεωρεί και ουσιαστικά την σύμβαση παραχώρησης άκυρηυπενθυμίζοντας ότι η Fraport δεν έχει καταβάλει ακόμα ούτε ένα ευρώ στο ελληνικό δημόσιο γεγονός που σχετίζεται με την «φερεγγυότητα» της εν λόγω εταιρείας.
Αγωνιζόμαστε για να παραμείνει το Αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» περιουσιακό στοιχείο των Ελλήνων πολιτών πραγματικότητα που αίρεται από την συμφωνία της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων.
Στηρίζουμε την προσφυγή σε ένδικα μέσα στα Ευρωπαικά Δικαστήρια για την ακύρωση της «συμφωνίας εκποίησης» χωρίς να περιορίζουμε την δράση μας σε αυτήν.
Δεν αναγνωρίζουμε κανένα νέο «καθεστώς» ιδιοκτησίας ή λειτουργίας του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» και θεωρούμε ανεπιθύμητους στον τόπο μας, τη γερμανική Fraport-Κοπελούζος.
Επιδιώκουμε την ορθολογική και αποτελεσματική λειτουργία του «Δασκαλογιάννης» καθώς και των υπολοίπων περιφερειακών αεροδρομίων με την επανεπένδυση των κερδών σε κτηριακές και άλλες υποδομές οι οποίες θα βελτιώνουν την προσβασιμότητα των ντόπιων και ξένων επισκεπτών. Θέλουμε σύγχρονα, λειτουργικά και αναβαθμισμένα αεροδρόμια που θα ανήκουν στον Ελληνικό λαό και θα συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας.
Πηγή: pancreta