Ο Ερνστ Μπλις δεν έχει δουλέψει ούτε μια μέρα στη ζωή του. Είναι μοναδικός κληρονόμος μιας τεράστιας περιουσίας, γι’ αυτό δεν χρειάζεται να σκοτίζεται για τα απλά καθημερινά προβλήματα. Ωστόσο η ανία και η μελαγχολία καταβάλλουν τον νεαρό εκατομμυριούχο, ο οποίος αποφασίζει να απευθυνθεί στον πιο ακριβοπληρωμένο ψυχολόγο, τον σερ Τζέιμς Όλντροϊντ.
Ο ψυχίατρος καταλαβαίνει ότι ο Ερνστ δεν πάσχει από κατάθλιψη, αλλά από την «αρρώστεια του χρήματος» - την πλήξη, κι επειδή οι καθιερωμένες μέθοδοι θεραπείας δεν μπορούν να βοηθήσουν στην περίπτωσή του, τον προκαλεί να ζήσει για ένναν χρόνο χωρίς να ξοδέψει ούτε δεκάρα από την περιουσία του.
Σε περίπτωση που ο Ερνστ αντέξει την δοκιμασία, ο γιατρός δεσμεύεται να δώσει στον ασθενή του επιταγή αξίας 50.000 λίρες. Η πρόκληση είναι μεγάλη για τον νεαρό εκατομμυριούχο: θα πρέπει να βρει δουλειά, να νοικιάσει διαμέρισμα, και να μάθει να φροντίζει ο ίδιος τον εαυτό του. Ο Ερνστ όμως δέχεται με χαρά την πρωτότυπη «θεραπεία» και υπογράφει την συμφωνία με τον γιατρό.
Η ζωή στον δρόμο δεν είναι εύκολη, η αναζήτηση στέγης και φαγητού γίνεται καθημερινή μέριμνά του, και μόλις μετά από μερικές ώρες ο Ερνστ αντιλαμβάνεται , ότι αυτή η ζωή είναι δύσκολη, και αβάσταχτη για έναν άνθρωπο που έχει μεγαλώσει στην χλιδή. Όμως η δύναμη της θέλησής του και η δείψα του «θριάμβου» υπερνικούν την αδυναμία του.
Όσο οι μέρες κυλάνε, ο Ερνστ συνειδητοποιεί ότι μπορεί πλέον να φροντίσει τον εαυτό του. Γνωρίζει μια κοπέλα, η οποία κυριολεκτικά είναι βυθισμένη στην ανέχεια. Του αρέσει όμως τόσο πολύ, που σκέφτεται να την βοηθήσει, ακόμα κι αν χρειαστεί να παραβεί τους όρους της συμφωνίας και να χάσει το στοίχημα. Είναι πρόθυμος να θυσιάσει την μισή περιουσία του, προκειμένου να κρατήσει την αγάπη και την τιμή του. Έτσι ο νεαρός όχι μόνο μαθαίνει τη ζωή έξω από την έπαυλή του, αλλά και βρίσκει τον έρωτα.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
Βασισμένο σε νουβέλα του Έντουαρντ Φίλιπς Όπεχαϊμ. γραμμένη το 1919, που έφερε τον τίτλο “The Amazing Quest of Mr. Ernest Bliss”. O Phillip Oppenheim υπήρξε ένας από τους πιο δημοφιλείς βρετανούς συγγραφεις εκείνης της εποχής, και τουλάχιστον 30 ταινίες έχουν βασιστεί στα έργα του. Το “Amazing Adventure” ήταν η τελευταία ταινία που είχε ως βάση έργο του Oppenheim.
Η ταινία ξεχωρίζει για την εκπληκτική ερμηνεία του Cary Grant, ο οποίος προσδίδει στον χαρακτήρα του αποφασιστικότητα και ζωντάνια. Ο Cary Grant επιστρέφει στην πατρίδα του, την Αγγλία, για να παίξει για μια και μοναδική φορά σε ταινία βρετανικής παραγωγής. Τα δύσκολα χρόνια, που είχε περάσει ο ίδιος στο Μπρίστολ, ίσως να οφείλονται για την φυσικότητα, με την οποία κινείται ο ηθοποιός στις φτωχογειτονιές του Λονδίνου.
Παρά το γεγονός, ότι βρισκόταν μόλις στο 4ο έτος της κινηματογραφικής καριέρας του, ο Cary Grant ερμήνεψε τον ρόλο του Ερνστ Μπλις, όπως κανείς άλλος πριν ή μετά από αυτόν δεν μπόρεσε να ερμηνέψει. Ξεχώρισαν επίσης για την ερμηνεία τους οι ηθοποιοί Mary Brian (ήταν υποψήφια για τον ρόλο της Σκάρλετ Ο’Χάρα, αλλά τελικά τον έχασε από τη Βίβιαν Λι), Peter Gawthorne, Henry Kendall, ενώ χαριτωμένες ήταν και οι ερμηνείες των μικρών ρόλων (Ανδρέας Μελανδρινός).
Είναι μια τρυφερή και διασκεδαστική ταινία, που μεταφέρει τον θεατή σε μια αθώα, ρομαντική εποχή, και το νόημα που περνάει είναι οπωσδήποτε θετικό. Παρουσιάζει με τρόπο απλό (και ενίοτε – αστείο)την αναζήτηση της ευτυχίας από έναν άνθρωπο, που ενώ έχει τα πάντα δεν ευχαριστιέται με τίποτα. Η «αναγέννηση» του ήρωα περνάει από πολλά στάδια, κι έχει πολλά εμπόδια να αντιμετωπίσει προκειμένου να ανακαλύψει το νόημα της ζωής, το αίσιο τέλος όμως σε μια ταινία σαν κκι αυτήν είναι αναπόφευκτο. Στην εποχή, όπου η βία και η σκληρότητα έχουν κυριέψει τις οθόνες, όπου το ήθος και η αξιοπρέπεια απουσιάζουν εντελώς, το “Amazing Adventure” φαντάζει όαση για τον δειψασμένο για θετικά μηνύματα θεατή.
Alfred Zeisler Βιογραφία
O Alfred Zeisler γεννήθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1897, στο Σικάγο των ΗΠΑ. ‘Ήταν παραγωγός και σκηνοθέτης γνωστός για τις ταινίες The Amazing Adventure (1936), Enemy of Women (Εχθρός των Γυναικών 1944} και ο Φόβος (1946). Πέθανε την 1 Μαρτίου 1985, στο Νησί Camano, Ουάσιγκτον, ΗΠΑ.
Εργάστηκε στην Γερμανία από το 1924 κι επέστρεψε στις ΗΠΑ όταν ανέβηκαν στην εξουσία οι Ναζί, αφού έκανε ένα σύντομο πέρασμα από την Γαλλία. Ο Zeisler εργάστηκε ως ανεξάρτητος σκηνοθέτης σε ταινίες χαμηλού προυπολογισμού για διάφορα στούντιο στην δεκαετία του 1940. Από τις αρχές του 1950, χρησιμοποιώντας την ευχέρειά του στην Γερμανική γλώσσα, εμφανίστηκε ως ηθοποιός παίζοντας ρόλους Γερμανών αξιωματικών σε αρκετές ταινίες του Χόλυγουντ.
Κάρι Γκράντ Βιογραφία
Όταν μια φορά του είπαν σε μια συνέντευξη, ‘Όλοι θα θέλαν να είναι ο Κάρι Γκράντ’, ο Γκράντ λέγεται ότι απάντησε, ‘Κι εγώ’. Τα νεότερα χρόνια του στο Μπρίστολ, στην Αγγλία, θα ήταν μια συνηθισμένα αν δεν ήταν για ένα εκπληκτικό συμβάν. Σε ηλικία 9 χρονών, γύρισε απ’το σχολείο σπίτι μια μέρα και του είπαν ότι η μητέρα του είχε πάει σε ένα παραθαλάσσιο θέρετρο. Η πραγματικότητα όμως ήταν, ότι την είχαν βάλει σε ένα ψυχιατρείο όπου θα έμενε για χρόνια, και δεν του είχαν πει τίποτα γι’αυτό (θα ξαναέβλεπε την μητέρα του όταν ήταν 20 χρονών).
Έφυγε απ’το σχολείο στα 14, λέγοντας ψέματα για την ηλικία του και πλαστογραφόντας την υπογραφή του πατέρα του σε ένα γράμμα για να γίνει μέλος του κωμικού θίασου του Μπόμπ Πέντερ. Έμαθε παντομίμα και ακροβατικά και περιόδευσε με τον θίασο Πέντερ στις αγγλικές επαρχίες. Υιοθέτησε μια Κόκνει προφορά στις μουσικές σκηνές του Λονδίνου, και μετά τον Ιούλιο του 1920, ήταν ένα απο τα 8 αγόρια του Πέντερ που επιλέχτηκαν να πάνε στις ΗΠΑ. Η παράσταση τους στο Μπρόντουει, ‘Good Times’, έπαιξε 456 φορές, δίνοντας στον Γκράντ χρόνο να εγκλιματιστεί.
Θα έμενε στην Αμερική. Ο Μάε Ουέστ ήθελε τον Γκράντ για το ‘She Done Him Wrong’ (1933) γιατί σε αυτόν είχε δει έναν συνδυασμό ανδρισμού, σεξουαλικότητάς και καλών τρόπων ενός Κυρίου. Στη δεκαετία του 1950 και στις αρχές της δεκαετίας του 1960, είχε εφεύρει μια κοσμοπολίτικη περσόνα και ένα στύλ – ‘υψηλής κωμωδίας με γυαλισμένες λέξεις’.
Στο ‘To Catch a Thief’ (1955), αυτός και η Γκρέις Κέλι είχαν την δυνατότητα να αυτοσχεδιάσουν μέρος των διαλόγων τους. Ήξεραν τι ήθελε ο σκηνοθέτης, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ, να κάνει με την σκηνή, την έκαναν πρόβα, πρόσθεσαν κάποιους έξυπνους υπαινιγμούς που πήραν έγκριση, και μετά η σκηνή γυρίστηκε. Η μεγαλύτερη του επιτυχία στο box-office ήταν μια άλλη ταινία του Χίτσκοκ, η ‘North by Northwest’, φτιαγμένη με την Έβα Μάρι Σέιντ.
Φιλμογραφία
“The Amazing Adventure” (1936),
“Topper’ (1937),
‘Bringing Up Baby’ (1938),
‘Holiday’ (1938),
‘His Girl Friday’ (1940),
‘The Philadelphia Story (1940),
‘The Bishop’s Wife’ (1947),
‘Operation Petticoat’ (1959),
‘Charade’ (1963),
'Walk, Don‘t Run' (1966).
Πηγή: koutipandoras.gr