Έτσι θα έμοιαζε το Αποκάλυψη Τώρα αν αντί της ζούγκλας του Βιετνάμ, ο Κόπολα επέλεγε ως πεδία δράσης αυστηρά λόμπι ξενοδοχείων, γιγαντιαίες πόρτες γραφείων και πισίνες για λίγους. Γυρισμένο με αξιοζήλευτη αυτοπεποίθηση, ένα εκπληκτικό σκηνοθετικό ντεμπούτο για το σκοτεινό ταξίδι προς τη διαφθορά.
Σύνοψη
Στην υπό δικτατορία Αργεντινή του 1980, ένας Ελβετός τραπεζικός εξαφανίζεται κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Όταν ο αντικαταστάτης του αναλαμβάνει να διερευνήσει ο ίδιος την υπόθεση, βυθίζεται σε ένα μυστήριο που εκτυλίσσεται πίσω από τις βαριές πόρτες μεγαλοαστικών γραφείων και τους πυκνούς κήπους των νεόπλουτων ευνοούμενων του καθεστώτος.
Σημείωμα του σκηνοθέτη Αντρέας Φοντάνα
…για τον παππού του και την Αργεντινή
Μετά την καριέρα του στο διπλωματικό σώμα, ο παππούς μου εργάστηκε σε ιδιωτική τράπεζα. Είχα μόνο μια αόριστη ιδέα του τι σημαίνει αυτός ο κόσμος, καθώς ο παππούς μου ήταν πάντα διακριτικός άνθρωπος -όπως οφείλει ένας καλός τραπεζίτης. Όταν πέθανε, άρχισα να ενημερώνομαι: ανακάλυψα την ιδιαίτερη σχέση των τραπεζιτών με τους πελάτες τους. Και συνειδητοποίησα πως αποτελεί ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα για ταινία. Εκτός αυτού, υπήρχε η Αργεντινή. Έζησα πολλά χρόνια εκεί κι έχω κρατήσει στενούς δεσμούς με τη χώρα. Το να σκηνοθετείς έναν τραπεζίτη μέσα σε μια τράπεζα, δεν έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Ένας ιδιωτικός τραπεζίτης είναι στ’ αλήθεια στο στοιχείο του όταν ταξιδεύει -κυρίως στο εξωτερικό- να βρει τον πελάτη του. Με ιντρίγκαρε η ιδέα του να τον δει κανείς ως πρωτοπόρο, έναν άποικο που πάει να κατακτήσει έναν άγνωστο κόσμο. Σαν να φτιάχνεις μια ταινία για τους κατακτητές. Και όλοι ξέρουμε τη βία που ακολουθεί την άφιξη των κατακτητών.
…για το σασπένς και την porteña λογοτεχνία
Αγαπώ πολύ τα αστυνομικά μυθιστορήματα, αλλά τα αφήνω πάντα πριν το τέλος τους. Όχι επειδή βαριέμαι, αλλά γιατί δεν θέλω να μάθω τη λύση, θέλω να παραμείνει ανέγγιχτο το μυστήριο. Το κινηματογραφικό σενάριο αποτελεί αφηγηματικό πρόσχημα για να ανακαλύψεις ένα ολόκληρο σύμπαν. Η έντασή του βασίζεται κυρίως στο μυστήριο το οποίο έλκει τον θεατή, αλλά που δεν έχει απαραιτήτως λύση. Αυτό είναι κάτι τυπικό της porteña (αυτής του Μπουένος Άιρες) λογοτεχνίας φαντασίας συγγραφέων όπως ο Μπόρχες και ο Κορτάσαρ. Όσο πιο πολύ πλησιάζουμε στην καρδιά του μυστηρίου, τόσο απομακρυνόμαστε από τη λύση του.
Βιογραφικό του σκηνοθέτη Αντρέας Φοντάνα
Γεννήθηκε στη Γενεύη το 1982. Αφού πήρε πτυχίο Συγκριτικής Λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης, μετακόμισε στο Μπουένος Άιρες όπου εκπαιδεύτηκε ως βοηθός παραγωγής, ενώ το 2010 πήρε πτυχίο κινηματογράφου από το ECAL της Λωζάννης και το HEAD της Γενεύης. Η πρώτη του μικρού μήκους ταινία, Cotonov Vanished (2009), βραβεύτηκε στο φεστιβάλ Vision du Réel της Νιόν και το Festival dei Popoli της Φλωρεντίας. Η τελευταία του μικρού μήκους Pedro M, 1981, ήταν υποψήφια στα Swiss Film Awards. To 2016 έλαβε μαζί με τη Ζάχρα Βάργκας το Upcoming Lab Prize για το ντοκιμαντέρ Nothingwood, ενώ εργάζεται επίσης ως βοηθός παραγωγής και σεναριογράφος.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Αντρέας Φοντάνα
Σενάριο: Αντρέας Φοντάνα, Μαριάνο Γίνας
Παραγωγοί: Εουχένια Μουμεντάλερ, Ντέιβιντ Επινί
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γκάμπριελ Σαντρού
Κοστούμια: Σιμόνα Μαρτίνεζ
Μοντάζ: Νικολά Ντεμεζόν
Ήχος: Ετιέν Κουρκόντ
Μουσική: Πολ Κουρλέ
Πρωταγωνιστούν: Φαμπρίτσιο Ροντζιόνε, Στεφανί Κλεό, Κάρμεν Ιριόντο, Χουάν Τρεντς, Ιγκνάσιο Βίλα, Πάμπλο Τόρε, Έλλι Μεδέιρος
Διάρκεια: 100’
Έτος Παραγωγής: 2021
Επίσημη Συμμετοχή: Φεστιβάλ Βερολίνου 2021
Επίσημη Συμμετοχή: Φεστιβάλ Σαν Σεμπαστιάν 2021
Επίσημη Συμμετοχή: Φεστιβάλ Λονδίνου 2021
Πηγή: culturenow.gr