Πολιτισμός και παιδικά ξεχασμένα από τα κανάλια - Ειδήσεις Pancreta

Κάθε πέρσι και καλύτερα συνηθίζουμε να λέμε και δυστυχώς στη μικρή οθόνη τα τελευταία χρόνια αυτό ολοένα και επιβεβαιώνεται περισσότερο. Καθώς πάντως έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για την περιβόητη αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου ενημερωτικού χαρακτήρα, καλό θα είναι να τηρούνται και όσα προβλέπονται στη νομοθεσία. Και στην προκήρυξη που είδε το φως της δημοσιότητας αναφέρονται και οι όροι που πρέπει να τηρούνται ως προς την κατανομή προγράμματος.

Προφανώς και κανείς δεν μπορεί και δεν πρέπει να ορίζει το πρόγραμμα ενός καναλιού, αλλά όταν παίρνεις άδεια για γενικό περιεχόμενο θα πρέπει να την τηρείς και να διαθέτεις πρόγραμμα απ’ όλες τις κατηγορίες. Και κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει...

Χρόνια τώρα τα κανάλια έχουν εξαφανίσει από τα προγράμματά τους τόσο εκπομπές για τον πολιτισμό όσο και το παιδικό πρόγραμμα. Ειδικά για τα στελέχη ορισμένων καναλιών οι συγκεκριμένες κατηγόριες προγράμματος είναι λέξεις σχεδόν... ανύπαρκτες στο λεξιλόγιό τους.

Και προφανώς πολιτισμός είναι και οι σειρές, και οι ειδήσεις, και η ψυχαγωγία, και τα αθλητικά, αλλά αν μη τι άλλο θα έπρεπε να υπάρχουν και κάποιες εκπομπές για το βιβλίο, τη ζωγραφική, τη μουσική, τον κινηματογράφο και πάει λέγοντας.

Ρίχνοντας μια ματιά στις καταγραφές της Nielsen στο καθιερωμένο «TV Yearbook 2016-2017» σχετικά με την κατανομή προγράμματος στους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας τις δύο τελευταίες τηλεοπτικές περιόδους (2015-2016 και 2016-2017) φαίνεται ξεκάθαρα πόσο αδιαφορούν τα στελέχη των καναλιών για συγκεκριμένες κατηγορίες προγράμματος.

Ειδικά η κατηγορία τέχνες/πολιτισμός τη σεζόν 2016-2017 στα ιδιωτικά κανάλια εθνικής εμβέλειας τείνει να πιάσει το... μηδέν. Στο STAR μάλιστα και το E TV είναι 0%! Με τον ΣΚΑΪ να εμφανίζει το πιο υψηλό ποσοστό, που δεν ξεπερνά όμως τη μία ποσοστιαία μονάδα αφού φτάνει στο 0,9%, ενώ ακολουθεί ο ΑΝΤ1 με 0,7%. Εξαίρεση βέβαια αποτελούν οι δύο δημόσιοι τηλεοπτικοί σταθμοί που καταγράφονται από τη Nielsen, με την ΕΡΤ2 να φτάνει στο 11,4% και την ΕΡΤ1 στο 5,1%.

Παρόμοιες καταστάσεις καταγράφονται στα παιδικά προγράμματα, με το Ε TV και σε αυτήν την κατηγορία να εμφανίζει μηδενικό περιεχόμενο ενώ ο ALPHA παρουσιάζει 3,4%.

Διαφορετικά είναι τα πράγματα για το STAR που επενδύει σε αυτόν τον τομέα, με το ποσοστό του στα παιδικά προγράμματα την περασμένη τηλεοπτική σεζόν να φτάνει το 17,9%. Κινείται πιο ψηλά και από τη δημόσια τηλεόραση, καθώς στην ΕΡΤ2 το 2015-2016 καταγράφηκε παιδικό περιεχόμενο σε ποσοστό 13,6% ενώ στην ΕΡΤ1 ήταν μηδενικό! Μηδενικά είναι σχεδόν τα ποσοστά και στα αθλητικά προγράμματα για τα περισσότερα ιδιωτικά κανάλια.

Ο πίνακας της Nielsen με την κατανομή τηλεοπτικού προγράμματος έχει και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία. Για παράδειγμα, η ΕΡΤ1 έχει αυξήσει το ενημερωτικό της πρόγραμμα καθώς από 78% τη σεζόν 2015-2016 έφτασε το 81,1% την περίοδο 2016-2017, ενώ η ΕΡΤ2 το μείωσε κατά περίπου έξι ποσοστιαίες μονάδες φτάνοντας το 22,5%. Στον ίδιο τομέα σημαντική αύξηση εμφανίζει και το E TV που από το 58,4% του 2015-2016 έφτασε στο 74,5% την περασμένη τηλεοπτική σεζόν.

Ενα άλλο χαρακτηριστικό σημείο είναι ότι το πολύπαθο MEGA εμφανίζεται να μεταδίδει σειρές σε ποσοστό 78,1%. Αναμενόμενο, καθώς το κανάλι έχει εγκαταλειφθεί από τους μετόχους του και... στραγγαλιστεί οικονομικά από τις πιστώτριες τράπεζες που κρατούν κλειστούς τους λογαριασμούς του, στους οποίους έχουν εισρεύσει όπως λέγεται πάνω από 45 εκατ. ευρώ.

Οι απλήρωτοι -14 μήνες (και όμηροι 20)- εργαζόμενοι κρατούν όπως μπορούν «ζωντανό» το κανάλι μεταδίδοντας σχεδόν αποκλειστικά σε επανάληψη σειρές από την πλούσια ταινιοθήκη του.

Στις σειρές μεγαλύτερο ποσοστό εμφανίζει ο ΑΝΤ1 φτάνοντας το 42,5%, αυξημένο κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες από τη σεζόν 2015-2016 κι ακολουθεί ο ΑLPHA με 29,9% που επίσης έχει αυξήσει, την περίοδο 2016-2017, σχεδόν 10 ποσοστιαίες μονάδες το περιεχόμενό του σε αυτήν την κατηγορία σε σύγκριση με την προπέρσινη τηλεοπτική περίοδο.

Συντάκτης: Σωτήρης Μανιάτης

πηγή


Πηγή: pancreta